Sistemska i mrežna podrška

SISTEMSKA I MREŽNA PODRŠKA

Izbor i nabavka IT opreme, projektovanje mrežne infrastrukture, konfiguracija i održavanje mrežne opreme (hardverska i softverska) i korisnička podrška samo su neki od poslova koji se danas postavljaju pred inženjere i administratore IT infrastrukture. 

Sistemska podrška predstavlja skup zadataka u svrhu nadgledanja i upravljanja IT infrastrukturom. Sistem administratori ili inženjeri, nisu programeri, ali je potrebno da imaju određena znanja i iz te oblasti. Njihov zadatak je da budu garancija ispravnog i odgovarajućeg rada mreže i sistema, zavisno od tipa aplikacija, broja korisnika i podrške poslovnim procesima koju obavljaju. 

Poslovanje modernog preduzeća zasniva se na pravovremenim i tačnim informacijama, za šta je direktno odgovoran sistem administrator. IT sistem bilo koje organizacije bi trebao biti dostupan 24/7, jer pad sistema može imati katastrofalne posljedice. Poslovanje kompanije zavisi od izdržljivosti IT sistema što znači da mora postojati čvrst i jasan plan sistemske administracije, što je u opisu posla sistem administratora.

Pod mrežnom administracijom se podrazumjeva:

  • dizajn mreža LAN/WAN
  • razumjevanje mrežnih protokola
  • razumjevanje koncepta domena u mrežnom okruženju
  • poznavanje mrežne i sistemske opreme
  • konkretan rad sa opremom
  • poznavanje PC hardvera i serverskih PC arhitektura
  • poznavanje mrežnih servisa

Osnovni zadaci sistem administratora su:

  • projektovanje informatičkog rješenja
  • implementacija rješenja
  • politika sigurnosti
  • korisnička podrška – Helpdesk/ServiceDesk
  • ažuriranje postojećeg i implementacija novog sistemskog ili mrežnog softvera
  • nadgledanje i menadžment
  • optimizacija, fault tolerance, prognoziranje – forecasting, troubleshoting i preventiva
  • dnevni nadzor, održavanje i upravljanje svim dijelovima sistema

Ovako složeni poslovi sistemske administracije ne mogu biti odgovornost samo jedne osobe. Tu se radi o timu sertifikovanih inženjera i administratora sa jasno podjeljenim zadacima i odgovornostima. 
Samo projektovanje, instalacija, konfiguracija i održavanje, zahtjeva kompetentne kadrove spremne da odgovore svim zahtjevima savremenog poslovanja podržanog hardverskim i softverskim rješenjima. Ugovori u kojima preduzeća sklapaju poslove o održavanju, zahtjevaju predan rad tima sertifikovanih i kompetentnih stručnjaka, jer u suprotnom može dovesti do velikih gubitaka u poslovanju. 
Administratori IT infrastrukture (mrežni i sistem inženjeri) su izuzetno odgovorni i autoritativni. Moraju imati snažnu radnu etiku i visoke moralne standarde, uvijek biti spremni na saradnju i pomoć u svim sektorima, ponuditi rješenje za sve probleme i zbog toga su izuzetno cjenjeni od strane svih zaposlenih. 
Danas su najprestižniji i najcjenjeniji sertifikati iz ove oblasti: Microsoft sertifikat MCSA ili MCSE , Cisco: CCNA, CCNP, CCIE, …, HP, EMC, IBM, Symantec, …TrendMicro, …